Regulamin
1. Informacje ogólne
-
Niniejszy Regulamin znajduje zastosowanie do umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego MAYOMI.PL – www.mayomi.pl
-
Sklep internetowy MAYOMI.PL prowadzony jest przez MAYOMI Michał Kobak, Bystre ul. Wrocławska 17, 56-400 Oleśnica NIP: 8961141711, e-mail: kontakt@mayomi.pl, wykonującego działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej, zwanym dalej Sprzedawcą.
-
Poprzez zawarcie umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, o którym mowa w ust. 1, klient potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz zasad zawartych w Polityce Prywatności, które akceptuje.
2. Zawarcie umowy sprzedaży
-
Informacje zawarte w serwisie www.mayomi.pl stanowią zaproszenie do składania propozycji zawarcia umowy sprzedaży towarów oferowanych na stronach internetowych serwisu. Oznaczenie towarów jak również ich ceny na stronach serwisu nie stanowią oferty zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
-
Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie przez klienta zamówienia (oferty kupna) przy użyciu formularza umieszczonego na stronie sklepu internetowego www.mayomi.pl lub za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres: kontakt@mayomi.pl, a następnie zaakceptowania jej przez Sprzedawcę.
-
Sprzedawca dokonuje akceptacji oferty klienta poprzez wysłanie wiadomości, zawierającej informację o przyjęciu oferty, na podany przez klienta adres poczty elektronicznej e-mail. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę wiadomości.
-
Zamówienie, o którym mowa w ust. 2, o ile nie jest składane przy użyciu formularza umieszczonego na stronie sklepu internetowego, powinno zawierać:
-
opis zamówionego towaru zgodny z opisem zamieszczonym w sklepie internetowym,
-
wybór sposobu płatności i dostawy, wraz ze wskazaniem adresu dostawy umożliwiającego skuteczne doręczenie przesyłki zawierającej zamówiony towar.
-
-
W razie przedstawienia danych niekompletnych, błędnych, wymagających doprecyzowania lub wzbudzających wątpliwości, do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi pod warunkiem potwierdzenia przez klienta złożonego zamówienia w odrębnej wiadomości e-mail lub telefonicznie (zastrzeżenie to ma na celu przeciwdziałanie szkodom wywołanym przez złośliwe oprogramowanie lub osoby trzecie).
-
W przypadku określonym w ustępie poprzedzającym, umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę wiadomości, o której mowa w ust. 3, po dokonaniu potwierdzenia przez klienta złożonego zamówienia w odrębnej wiadomości e-mail lub telefonicznie.
-
W razie braku możliwości realizacji zamówienia, w całości lub części, w tym z uwagi na niedostępność zakupionego towaru, sprzedawca niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, o fakcie tym zawiadomi klienta, który może od umowy odstąpić, ograniczyć zamówienie lub wyrazić zgodę na dłuższy czas oczekiwania. W razie odstąpienia od umowy, dotychczas wpłacona przez klienta suma pieniężna ulega zwrotowi. Jeżeli klient dokonał płatności kartą płatniczą to zwrot zostanie wykonany na tę kartę. Sprzedawca z klientem mogą jednak uzgodnić wydanie towaru innego, aniżeli uprzednio zamówiony, w cenie według oferty Sprzedawcy, za dopłatą lub zwrotem części ceny, a w razie braku zapłaty, według oferty Sprzedawcy.
-
W przypadku braku decyzji klienta lub braku wyrażenia zgody na dłuższy czas oczekiwania, Sprzedawca zwraca klientowi otrzymaną od niego zapłatę tytułem ceny oraz ewentualnych kosztów przesyłki, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy.
-
Przepisy ustępów poprzedzających stosuje się odpowiednio do sytuacji, w której brak możliwości zrealizowania zamówienia, w całości lub w części, wystąpił na skutek działania siły wyższej, osób trzecich, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, jak również klienta.
-
W przypadku zamówienia przez klienta towaru, którego cena została czasowo obniżona w stosunku do jego ceny pierwotnej, ilość towaru przeznaczona do sprzedaży jest ograniczona. W takiej sytuacji przyjmowanie i realizacja zamówień następuje według kolejności ich odbioru przez Sprzedawcę, przy czym łączna ilość towaru sprzedanego nie może być większa niż ilość towaru dostępnego. O obniżeniu ceny Sprzedawca informuje na stronie sklepu internetowego poprzez wskazanie towaru, jego ceny, a także określenia rodzajowego sprzedaży, w szczególności „promocja” lub „wyprzedaż”. Do zamówień, o których mowa w niniejszym ustępie, stosuje się odpowiednio przepisy ustępów poprzedzających.
3. Realizacja zamówienia
-
Po złożeniu zamówienia, z zastrzeżeniem § 2 ust. 3, sprzedawca przystępuje do czynności związanych z jego realizacją, tj. przygotowania towaru do wysyłki oraz dokumentów księgowych:
-
w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze – niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia,
-
w przypadku zamówień płatnych przelewem – po wpłynięciu środków na rachunek bankowy,
-
w przypadku zamówień płatnych z wykorzystaniem systemu Przelewy24 - po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia dokonania zapłaty przez Kupującego z wykorzystaniem tego systemu,
-
w przypadku zamówień płatnych kartą płatniczą z wykorzystaniem systemu eCard - po otrzymaniu przez Sprzedawcę pozytywnego wyniku autoryzacji płatmości dokonanej przez Kupującego z wykorzystaniem tego systemu,
2. Sprzedawca zobowiązany jest przygotować towar do odbioru/wysyłki, w zależności od wybranej przez klienta opcji wydania towaru, w terminie 10 dni roboczych od dnia dokonania przez klienta zapłaty umówionej ceny lub zawiadomienia o wyborze opcji zapłaty przy odbiorze.
-
-
Zamówiony towar doręczany jest z wykorzystaniem usług Poczty Polskiej i InPost lub innych podmiotów świadczących usługi kurierskie (przewoźnicy), na adres klienta wskazany w zamówieniu. W przypadku składania zamówień z wykorzystaniem formularza umieszczonego na stronie www.mayomi.pl bez podania adresu dostawy, przesyłka zawierająca umówiony towar zostanie wysłana na adres użytkownika wskazany podczas rejestracji.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedoręczenie towaru lub opóźnienie w jego dostawie wynikłe na skutek podania przez klienta nieprawidłowych danych adresowych.
4. Płatność za zamówienie
-
Zapłaty za zamówienie można dokonać z użyciem jednego z poniższych sposobów płatności:
-
gotówką przy odbiorze osobistym w siedzibie firmy,
-
za pobraniem, czyli osobiście, gotówką w przypadku dostarczenia zamówienia za pośrednictwem Poczty Polskiej lub Firmy Kurierskiej,
-
przelewem bankowym na wskazany przez Sprzedawcę numer konta,
-
płatnością online za pośrednictwem systemu Przelewy24 - płatność ta realizowana jest w ten sposób, że Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego banku. Po zalogowaniu się otrzymuje gotowy formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy. Po zaakceptowaniu przelewu, Klient powraca do strony sklepu. Z tej formy płatności mogą skorzystać Klienci korzystający z:
-
Karty płatnicze:
-
Visa
-
Visa Electron
-
MasterCard
-
Maestro
-
JCB
-
MasterCard Mobile
-
-
Szybkie transfery
-
mTransfer
-
Płacę z Inteligo
-
MultiTransfer
-
Płacę z iPko
-
Przelew24 BZ WBK
-
Płacę z IKO
-
Płać z ING
-
Płać z Nordea
-
Przelew z BPH
-
Pekao24 Przelew
-
Millennium Płatności Internetowe
-
Płacę z Alior Bankiem
-
Płacę z Citi Handlowy
-
r-Przelew Raiffeisen Bank
-
Meritum Bank Przelew
-
Pay Way Toyota Bank
-
Płać z BOŚ
-
Alior Sync
-
Eurobank Płatności Online
-
Płacę z Idea Bank
-
-
Przelewy on-line
-
ING Bank Śląski
-
BPH Sezam
-
przelew bankowy
-
przekaz pocztowy
-
Deutsche Bank PBC
-
iPko
-
Credit Agricole Bank Polska
-
Invest Bank
-
Bank Ochrony Środowiska
-
Bank Gospodarki Żywnościowej
-
BNP Paribas
-
Volkswagen Bank Polska
-
BS Wschowa
-
Polbank EFG
-
Getin Bank
4.Płatności mobilne
-
mPay
-
SkyCash
-
Płacę z IKO
-
PeoPay
-
MasterCard Mobile
-
-
-
płatnością online za pomocą karty płatniczej (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro).
-
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności, niż wymienione w §4. pkt 1, na podstawie indywidualnych ustaleń z Użytkownikiem.
-
W przypadku wybranych towarów Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dostarczenia zamówień lub form dokonania zapłaty za zamówienie.
5. Rękojmia, Gwarancja i Zwroty Towaru
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady towaru (rękojmia) istniejące w chwili wydania przesyłki klientowi ogranicza się do wad widocznych. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedawca zataił podstępnie przez klientem istnienie wady.
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy za widoczne wady towaru wygasa, jeżeli klient:
-
dokonywał jakichkolwiek zmian w umowie sprzedaży,
-
podejmował próby naruszenia towaru,
-
nie zgłosił Sprzedawcy istnienia wad w terminie 14 dni od daty odbioru towaru.
-
-
Sprzedawca udziela gwarancji na zakupiony towar. Czas trwania gwarancji każdorazowo określony jest w specyfikacji towaru.
-
Podstawą złożenia przez klienta reklamacji jest faktura VAT lub paragon fiskalny, wydany przez Sprzedawcę wraz z zakupionym towarem.
-
Postanowień ust. 1 – 4 nie stosuje się do umów zawieranych z konsumentami, odnośnie których zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
6. Sprzedaż Konsumencka
-
Klient będący konsumentem, jeżeli zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, może od niej odstąpić, bez podania przyczyn, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni, od dnia wydania zakupionego towaru.
-
Termin, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, liczy się od dnia wydania zamówionego towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem stosownego oświadczenia na adres Sprzedawcy wskazany § 1 ust. 2.
-
W sytuacji wskazanej w ustępach poprzedzających, zwrot towaru następuje na koszt klienta. Do zwróconego towaru należy załączyć oryginalne opakowanie oraz dowód dokonania zakupu (rachunek lub faktura VAT - oryginał lub kopia). Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów wysyłanych na jego koszt.
-
Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w ustępie pierwszy, w przypadku:
-świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
-
Klient będący konsumentem może złożyć reklamację obejmującą zakupiony towar poprzez przesłanie jej na piśmie listem poleconym na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 ust. 1 regulaminu albo poprzez osobiste doręczenie jej Sprzedawcy.
-
W sprawach nieobjętych postanowieniami niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio pozostałe postanowienia regulaminu, przepisy ustawy z dnia 02 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, a także ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
7. Ochrona Danych Osobowych
-
Zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych osób fizycznych określają przepisy Ustawy o Ochronie Danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 1997 r., Nr 133, poz. 883).
-
Poprzez dokonanie rejestracji w serwisie, klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w prowadzonej przez Sprzedającego bazie oraz na ich przetwarzanie dla celów wykonania umowy sprzedaży, jak również informowania o aktualnej ofercie Sprzedawcy przy pomocy środków porozumiewania się na odległość.
-
Klient posiada uprawnienie do wglądu oraz żądania poprawienia swoich danych osobowych umieszczonych w bazie prowadzonej przez Sprzedawcy.
-
Klient uprawniony jest do żądania usunięcia z bazy Sprzedawcy części lub wszystkich danych osobowych jego dotyczących, jednakże może się to wiązać z uniemożliwieniem korzystania przez niego z serwisu, w szczególności brakiem możliwości składania ofert kupna.
-
Sprzedawca gromadzi i przetwarza dane osobowe klientów w celach niezbędnych do korzystania przez nich z serwisu, a także prawidłowej realizacji umów sprzedaży oferowanych towarów, a za wyraźną zgodą klienta również w celach promocyjnych i marketingowych z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych określonych w ustawie, o której mowa w pkt. 1.
8. Postanowienia Końcowe
-
Niniejszy Regulamin stosuje się do składanych zamówień, zawieranych umów sprzedaży oraz do klientów zarejestrowanych w serwisie od dnia 08 września 2016 r.
-
Klient przed pierwszym zarejestrowaniem się w serwisie obowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu. Poprzez dokonanie rejestracji w serwisie klient oświadcza, że zapoznał się z niniejszym regulaminem i akceptuje jego treść. Użytkownik będący jednocześnie konsumentem poprzez dokonanie rejestracji w serwisie oświadcza, iż zapoznał się w szczególności z postanowieniami § 6 (Sprzedaż Konsumencka), potwierdzając, że są dla niego przedstawione w sposób jasny i zrozumiały.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie znajdą zastosowanie przepisy ustawy z dnia 18 maja 1964 r. Kodeks Cywilny, z zastrzeżeniem § 6 ust. 5.
-
Wszelkie spory wynikłe z zawartych przez klientów ze Sprzedawcą umów sprzedaży, rozpoznawane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
-
Właściwość sądu określona w ustępie poprzedzającym nie dotyczy umów sprzedaży zawartych z klientami będącymi konsumentami.